کمی کنکور

از آن جایی که تو کنکور طرز تفکر خیلی مهمه تصمیم گرفتم یه کمی هم به عنوان یه مشاور حقیر یه حرفی زده باشم...

شما هر کدومتون تو زندگی هدفی را دنبال می کنید.هدفی که انتخاب می کنید نباید فقط مطابق علاقه باشه.یعنی مثلا کسی که از خون میترسه و با دیدن خون غش میکنه پزشکی رو نمی تونه انتخاب کنه هر چند اونو دوست داشته باشه...پس یک لحظه علاقتونو به حاشیه ببرید و واقع بینانه برای مدت یک ربع به هدفتون عاقلانه فکر کنید...اگه راجع به اون مطمئنید منو همراهی کنید...

اول می خوام ببینید چه لوازمی برای رسیدن به هدفتون لازمه...من بهتون میگم:اول این که بدونید چقدر باید براش بخونید(به خواندن هدف دار بعدا می پردازم)دوم این که چه در صدایی تو درسا شما رو به اون هدف می رسونه(درصد نه رتبه و بر اساس کنکور های سال های پیش)و سوم که مهم ترینشه یک اراده ی قوی که تا روز کنکور یک لحظه هم ضعیف نشه...

واقعا ارزش این جلسه اینقدر هست که یک روز کامل بهش اختصاص بدید و راجع به چیزایی که میگم خوب فکر کنید.عامل مهم دیگه که خیلی مهمه اعتماد به نفسه که هر کسی اونو یه جور تعریف مس کنه...اما بر اساس تجربهی شخصی من اونو این جوری توصیف می کنم:فقط+ و-ممنوع...یعنی تو زندگیتون فقط مثبت فکر کنید همین حالا افکار منفیو دور کنید از نوع نمی تونم و سخته و امکان نداره و...دستاتونو مشت کنید محکم بگید من میتونم...من می رم تا آخرش هستم و با کمک خدا هیچ چیزی نمیتونه منو از هدفم دور کنه...باریکلام...من باز هم بر اساس تجربه ی شخصی میدونم همیشه شیطون افکار منفی رو به ذهنمون میاره.به خدا کار سختی در برابرش ندارید فقظ در همون ابتدای ورودش تا می خواد حرفی بزنه بهش اعتنا و فکر نکنید و افکار شیطانی منفی رو ادامه ندید...فقط+

خب حالا که قرار شد فقط افکار تونستن و رفتن و صعود کردن باشههه و فکر منفی به در بسته بخوره وقتشه با دومین کلید طلائی آشنا بشید... دقت...چیزی که منو توی کنکور خیلی آزار داد و شاید اگه بی دقتی نمی کردم حالا جزو دو رقمی ها بودم.از حالا خواهشا سعی کنید به همه چیز از اول تا آخر دقت کنید جوری که هیچ چیزش از قلم نیافته...من چندین بار مثلا کلیه رو با فوق کلیه اشتباه میدیدم و سوالو اشتباه می زدم...پس دقت و دقت و دقت به همه چیز کوچک و بزرگ...سوم سرعت...خیلی مهمه راه بدس اوردنشم اینه که به مرور زمان و تست زدن زیاد سعی کنی زیادش کنی...نکته ی مهم تو حرفم به مرور زمانه نه یک شبه...حداقل ۴ ماه کار بی وقفه.ولی نکته اش اینه سعی کن سریع تر حل کنی و اگه حتی یک ثانیه یک تست رو زودتر از دفعه قبل حل کردی به خودت آفرین بگی.چهارم آرامشه همیشه آروم باش و بدون که خدا که بزرگ ترین خالق و قدرت مند ترینه و بسیار هم مهربانه همیشه درون توست و از روح خودش در تو دمیده پس تو دارای قدرت روحی فوق العاده ای که از پس هر کاری برمیای...پس آروم باش سر امتحان یا الله بگو سر درس خوندن و هر کار دیگه متوصل شو بر کسی که درون توست...

تو میتونی پس دستاتو مشت کن(یه بار دیگه)افکار مثبتو داخل کن و منفیو دور کن تکیه کن بر خدایی که در درون توست و بگو یا خدا و برو به سمت هدف...منم تا آخرش همراهتم...آروم باش و بدون همه چی با اون درست میشه...به قول ایمان سرورپور عزیز +خدابدن ـتمام مشکلات...پاشو و شروع کن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد